Mobilitat Itàlia: Job shadowing Reggio Emilia

By 5 Febrer, 2025Activitats, Erasmus+, Notícies

L’experiència educativa de Reggio Emilia es basa en la imatge d’un nen equipat amb un centenar de llenguatges, amb un potencial de desenvolupament extraordinari i subjecte a drets, que aprèn i creix en les relacions amb els altres.

Un nen competent per relacionar-se amb el món. No coneix el món, però té les eines per conèixer-lo i vol conèixer-lo. Ell ho sap i es coneix a si mateix dins d’aquesta relació amb el món. Relació en què es comunica amb ell mateix i amb els seus “cien llenguatges”. En creure que el nen té “cent llenguatges” dins seu, correspon a l’adult escoltar-los, reconèixer-los, potenciar-los, fomentant situacions en què puguin sorgir múltiples potencialitats. Cap àmbit no pot ni ha de quedar fora: tots els camps de l’experiència humana i, per tant, de l’experiència infantil han de trobar oportunitats d’escolta i desenvolupament.

Podeu veure l’article complert aquí