Fa anys que treballem per projectes a l’escola, en fem un trimestral, el tema dóna sentit a tot el que fem, relacionant-lo amb els àmbits i les dimensions del currículum (medi, matemàtiques, plàstica, música, educació física, comprensions lectores, expressions escrites, comprensions orals, expressions orals). A 4t de primària, al segon trimestre, el tema a tractar és la Prehistòria.

Feia temps que ens rondava pel cap el tema de fer una gamificació. Altres cicles de l’escola ja n’havien fet, havíem vist models de diferents temàtiques però no ens acabaven de fer el pes. De cop i volta, ens va venir al cap una idea brillant de quatre lletres: AGUS

Fa anys que a cicle mitjà, a 3r i 4t llegim “Arriba el Sr.Flat” i “Salvemos el Nautilus” com a lectura col·lectiva. Ens anava com anell al dit: un personatge carismàtic, que cau simpàtic, una amiga repel·lent, deu monstres entranyables, un malvat i el seu ajudant i un públic entregat! Només calia una mica de màgia i donar forma a una idea ambiciosa i engrescadora al mateix temps. 

Un dels objectius del trimestre era ajudar a l’Agus a salvar els 10 monstres que el Dr. Brot havia enviat a la Prehistòria. El tret de sortida va ser un tràiler combinant una pel·lícula de la prehistòria amb la desaparició dels monstres. A partir d’aquí els alumnes havien d’esbrinar on estaven i buscar els coneixements previs sobre l’època (Què sabem).

Mira el nostre tràiler

 Cada alumne té un carnet virtual que pot consultar, on queden recollides totes les valoracions, allà pot anar veient quins monstres té aconseguits i quins no, així com les valoracions aconseguides en cada àmbit o dimensió.

 

carnet de l'alume

exemple carnet alumne

 

 

Després hem fet girs de guió, moviment de punts…

Els personatges parlen amb els alumnes. A l’escola fem servir el ClassDojo com a mitjà de comunicació amb les famílies. Allà, a “Històries”, s’han trobat al llarg del trimestre a l’Agus, la Dra. Veter, al Dr.Brot, a l’Emma la bibliotecària, a la Lídia, al Nap, que a través de l’app Chatter pix, els han deixat diferents missatges o els han demanat reptes individuals i col·lectius.

Missatge del Dr. Brot: repte matemàtic

 

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab

Per aconseguir els monstres, vam fer un portal des de l’àrea d’Educació física amb les cintes de rítmica, vam treballar l’ús del compàs a matemàtiques fent cercles i circumferències. Cada monstre el vam relacionar amb una dimensió o àmbit i té un valor (punts) per aconseguir-lo. Cada tasca o repte proposat, té una valoració (segell amb NA, AS, AN o AE) que equival a uns punts (10, 20, 30 o 40).

Timeline sobre la prehistòria

 La valoració que en fem, alumnes, famílies, mestres i escola, és molt positiva. Els resultats dels alumnes han millorat i ens ho hem passat molt bé! Com diuen des de la neurociència i la neurodidàctica, “el cervell necessita emocionar-se per aprendre”. No se’ns acudeix res més emocionant que seguir amb les montruoses aventures de l’Agus Pianola & company!

L’il·lustradora Liliana Fortuny i l’escriptor Jaume Copons dels llibres de l’Agus, ens envien aquest video! Han sentit a parlar del nostre projecte i ens volen enviar un missatge… amb una sorpresa inclosa!