Documentació sanitària

Mesures en temps de Covid

T’expliquem com ens hem organitzat durant els darrers cursos.

Mesures preventives a l’escola 2021

Conèix com ens hem adaptat a les mesures sanitaries indicades pel Departament de Salut i Educació.

Familiarització P3 2020

Així hem realitzat el procès de familiarització.

INFORMACIONS IMPORTANTS – FAQS

Us volem fer un recordatori de diferents normes sanitàries que són essencials per la seguretat de tota la comunitat educativa i que per tant, cal que tothom les tingui clares i les segueixi:

Símptomes: tots aquells que presentin simptomatologia compatible amb COVID no podran assistir a classe fins que no passin al menys 24 hores sense símptomes tot i que no els hi facin la PCR: febre o febrícula (per sobre de 37.5ºC), tos, dificultat per a respirar, fatiga, dolors musculars o mal de cap, mal de panxa amb vòmits o diarrea, pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents), mal de coll si ve acompanyat d’algun dels símptomes anteriors, refredat nasal si ve acompanyat d’algun dels símptomes anteriors.

PCR convivents: tots aquells alumnes que visquin amb algun familiar a qui li han fet la PCR per ser sospitós de tenir COVID per tenir símptomes, NO poden venir al centre, ni a classe ni a recollir a altres alumnes fins que no sàpiguen que dóna negatiu. En cas de que el convivent surti positiu hauran de fer la quarantena estipulada per Sanitat. En cas de dubte cal preguntar a l’escola.

PCR alumnes: A aquells alumnes que els hi fan la PCR no podran venir a l’escola mentre esperen el resultat. Si han estat contacte estret d’un positiu cal que respectin la quarantena de 10 dies des de l’últim contacte amb la persona positiva abans de tornar a l’escola, tot i que a la prova els hi doni negatiu. Si no han estat contacte estret de cap positiu i els hi han fet la PCR per tenir simptomatologia compatible amb COVID caldrà saber que han donat negatiu i esperar a que passin com a mínim 24 hores sense cap símptoma abans de tornar a l’escola i seguir sempre les indicacions mèdiques.

PCR germans: si li fan la PCR a un alumne per ser del mateix grup bombolla d’un company positiu, els germans d’aquest poden anar a l’escola sempre i quan ningú presenti símptomes i el germà no sigui positiu.

Realització de PCR: Sempre cal informar a les tutores i Coordinació COVID/Direcció si a algun alumne o convivent li fan la PCR i del seu resultat i se us indicarà com procedir en cada cas.

Mascaretes: és fonamental que tothom porti mascaretes homologades que cobreixin bé el nas i la boca i que es segueixin les seves normes d’ús. Només es poden reutilitzar aquelles que venen marcades com a reutilitzables i s’ha de respectar el número de rentats. Recordem que a primària cal que cada dia portin dues, ja que després de dinar s’hauran de canviar de mascareta. Qui vulgui pot fer servir una bosseta de les que es pengen a l’espatlla o una ronyonera per guardar la mascareta de recanvi, els hi serà molt útil a aquells que es queden al menjador.

Accès escola: Tothom que entri a l’escola cal que porti la mascareta, també a infantil. A les fileres d’entrada també és important portar-la i respectar les distàncies.

Davant de qualsevol dubte si us plau contacteu amb nosaltres o amb les tutores.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.