Projecte Educatiu

Totes les accions que desenvolupem a l’escola són per a què els infants assoleixin un bon nivell acadèmic i personal. El nostre objectiu és formar persones crítiques i compromeses amb la societat.

L’escola està vinculada a l’Institut Josep Lluís Sert amb qui  treballem conjuntament. Participem en un projecte europeu amb escoles d’àrreu d’Europa a través d’activitats plurilingües per fomentar la igualtat i la conviència.

GEP

Formem part del “Grup Experimental del Plurilingüisme” a Catalunya. La nostra escola ofereix altres àrees com Science, Arts and Crafts i Psicomotricitat,  on la llengua vehicular és l’anglès.

Noves Tecnologies

Som una escola del segle XXI. Disposem de Pissares Digitals a totes les aules i tablets per a l’aprenentatge dels nostres alumnes.

Sharing to Learn

Alumnes del British School of Barcelona realitzen activitats amb els nostres alumnes per millorar l’expressió oral i l’aprenentatge de la llengua anglesa.

Pla Català de l’Esport

Potenciem hàbits saludables i la participació dels nostres alumnes en activitats esportives, tant dins com fora de l’escola. La tolerància, el respecte i la igualtat són els pilars fonamentals en el que es basa l’esport a l’escola.

Escola Verda

Participem en campanyes de reciclatge durant tot l’any i conreem el nostre propi hort, fet que ens permet conèixer la natura de ben aprop.

Patis coeducatius

Som part del projecte per a la diversitat i el respecte en els jocs. Els nostres patis proporcionen un moment d’esbarjo i entreteniment per a tot tipus de necessitats. Les famílies han construït els espais dels nostres patis.

La nostra transformació
Sortides i colònies

Realitzem sortides de camp per tal de conèixer i investigar el nostre entorn. Així mateix, realitzem colònies des de P5 i a final de cada cicle per tal de potenciar la convivència i la cohesió de grup.

Mediadors d’escola i de classe

L’escola disposa de quatre parelles d’alumnes de cicle superior per a ajudar a solucionar els conflictes que es generen a l’escola entre iguals. Aquests mediadors es formen i tenen una sèrie de recursos i habilitats per a col·laborar en la trobada de solucions davant dels problemes de relació. A banda també tenim la figura del mediador de classe que ajuda a trobar solucions de forma pacífica i consensuada entre iguals.

Lligues de pati

Durant l’esbarjo de tot el curs les nenes i nens de cicle mitjà i superior poden participar en les lligues de pati de diferents esports: tennis-taula, futbol-sala, korfbal, bàsquet, handbol i volei. Es prioritza el treball de valors sent el marcador secundari. Els partits són arbitrats per noies i nois de cicle superior i al finalitzar els partits es realitza un acte del mateix entre els àrbitres i els capitans dels equips.

Assemblea de delegades i delegats d’alumnes
Cada quinze dies es realitza assemblea de delegades i delegats d’alumnes de cicle mitjà i superior on s’aporten propostes per a millorar l’escola des de la perspectiva de l’alumnat. En aquesta reunió, com a representant del sector del professorat, està un membre de l’equip directiu. També es un òrgan informatiu i consultiu doncs l’opinió dels alumnes, per a nosaltres, també és important.
Assemblea de delegades i delegats de famílies.

Mensualment les delegades i delegats de famílies de totes les classes de l’escola es reuneixen amb l’equip directiu on es proposen millores del funcionament i  l’organització de l’escola de forma consensuada. A l’escola tenim molt clara la  importància de la implicació de les famílies en l’educació dels infants i tenim sempre les portes obertes per a escoltar les necessitats i propostes de totes les famílies del centre.