Projecte STEAMem Castelldefels

mare voluntaria steamem castelldefels

Durant el primer trimestre del curs, treballarem l’alimentació, la nutrició i la vida saludable. Col·laborarem amb la UPC i la Societat Catalana de Tecnologia i comptem amb el suport econòmic de l’Ajuntament de Castelldefels. Per ajudar-nos a començar el nostre projecte STEAM, Castelldefels saludable, la Patricia (mare del Lucas i l’Aitana) va venir a explicar-nos què són les constants vitals, com es mesuren i el nom dels aparells que s’utilitzen per a poder fer-ho.
Va ser superinteressant i vam aprendre moltíssimes coses.

prototip grup 1
prototip grup 2
prototip grup 3
prototip grup 4
prototip grup 5
presentació prototips

Dies després, l’alumnat de l’Institut Josep Lluís Sert va començar a venir a la nostra aula per a fer la part conjunta del projecte STEAMem Castelldefels.
Ens van presentar els materials amb els quals havíem de crear el nostre artefacte, entre ells una samarreta, un sensor de pols i microbits. Així, que vam haver de refer els nostres prototips.
Durant aquestes sessions, hem dissenyat la nostra samarreta intel·ligent, li hem posat un nom i l’hem presentat als companys de la classe.

alumnes Sert ajudant
prototip millorat

Us presentem els prototips millorats i com hem començat a dissenyar la samarreta intel·ligent. Aviat programarem les microbits per poder mesurar el pols i posar en funcionament l’halo de llums.

col·laborem per construir
construim l'artefacte
programem micro:bits
comprovem la programació
les nostres samarretes

Aquesta tarda hem perfeccionat el nostre prototip i hem estat pensant entre tots com funcionarà la nostra samarreta intel·ligent.
Després de molt pensar, hem acordat que la nostra samarreta funciona amb dos microbits, una connectada a un pulsòmetre i altra connectada a un halo led.
La primera serà l’encarregada d’enregistrar el pols de la persona que porta la samarreta, un cop posi el dit al pulsòmetre i a més, mitjançant l’opció ràdio estarà connectada a l’altra microbit i li enviarà el senyal. La segona microbit, que a més està connectada a l’halo led rebrà aquest senyal, el mostrarà a la pantalla i els leds s’il·luminaran d’un color o altre, segons com estiguin les nostres pulsacions.